Szybki kontakt

    Zwroty i reklamacje

    REKLAMACJE

    1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczania  Konsumentowi Towaru wolnego od wad.
    2. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym z Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    3. Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru, jeżeli okaże się on niezgodny z Umową Sprzedaży. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru zakupionego przez Konsumenta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą regulują:

    a) od dnia 1 stycznia 2023 r. – art. 43 a – 43 g Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,

    b) do dnia 31 stycznia 2022 r. – art. 556-576 Kodeksu Cywilnego, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2022 r.  

    1. W przypadku niezgodności zawartości dostarczonej przesyłki z Zamówieniem Konsumenta, Sprzedawca zobowiązuje się do przesłania Konsumentowi na swój koszt Towaru zgodnego z Zamówieniem, a nadto do odebrania od Konsumenta Towaru podlegającego wymianie na swój koszt, w sposób, który zostanie uzgodniony z Konsumentem. 
    2. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili dostarczenia Towaru i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jest dłuższy. W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego wymiany lub naprawy.
    3. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do zgłoszonych przez Konsumenta roszczeń z tytułu zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania i jeżeli roszczenie jest uzasadnione – niezwłocznie wymienić Towar wadliwy/usunąć wadę na swój koszt lub zwrócić wartość kupionego Towaru.
    1. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    2. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
    4. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
    5. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

    a). Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;

    b). Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;

    c). brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;

    d). brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany lub naprawy Towaru;

    e). z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

    1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
    2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
    3. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest istotny.
    4. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
    5. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
    6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    7. Konsument  może zgłosić roszczenia z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży listownie na adres siedziby Sprzedawcy  lub drogą elektroniczną na adres:  sklepinternetowy@bonifratrzy.pl

      PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania Towaru (objęcia go w posiadanie) składając Sprzedającemu stosowne oświadczenie. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Szczegółowe pouczenie dotyczące prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawiera załącznik nr 1 do Regulaminu.
    2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można wysłać  za pośrednictwem e-mail na adres: sklepinternetowy@bonifratrzy.pl (w tym wypadku Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy), lub listownie na adres siedziby Sprzedawcy tj. Farmaceutyczne Produkty Bonifraterskie Sp. z o.o., ul. Krakowska 50/4, 31-066 Kraków.
    3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
    4. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar, względem którego skorzystał z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży, na swój koszt, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru.
    5. Sprzedawca niezwłocznie zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Konsumentowi Towaru, przy czym zwrot płatności nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania. Zwrot płatności nastąpi w taki samy sposób jak zapłata za Towar.
    6. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi, jeśli przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Towar dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    Załącznik nr. 1 POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

    Prawo odstąpienia od umowy

    Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

    Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy lub w przypadku, gdy zawarli Państwo umowę dotyczącą więcej niż jednej rzeczy, od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.

    Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas tj. Farmaceutyczne Produkty Bonifraterskie Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, 31-066 Kraków, ul. Krakowskiej 50/4, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście, Wydział XI Gospodarczy KRS pod numerem 0000534746, NIP 6762483046, tel.: 883-307-491, adres e-mail: sklepinternetowy@bonifratrzy.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego w formie pisemnej – pocztą lub za pośrednictwem e-mail na adres sklepinternetowy@bonifratrzy.pl.

    Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. 

    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    Skutki odstąpienia od umowy

    W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    Proszę odesłać lub przekazać nam Towar tj. Farmaceutyczne Produkty Bonifraterskie Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, 31-066 Kraków, ul. Krakowskiej 50/4, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

    Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 18 zł brutto.

    Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

    Załącznik nr 2 Wzór formularza odstąpienia od umowy

    Farmaceutyczne Produkty Bonifraterskie Sp. z o.o.
    ul. Krakowska 50/4
    31-066 Kraków

    Oświadczenie o odstąpieniu od umowy

     Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) :……………………….. –  zawartej w dniu………………… Nadto wskazuję/wskazujemy(*), że przedmiot umowy został doręczony i odebrany w dniu……………

    Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ……………………………………

    Adres Konsumenta(-ów):………………………………..

    ……………………………………….

              Data i podpis